ISLAND 1. päev

Olen õnnelik, et elu tõi suurepärase võimaluse külastada Islandit. Mul on see riik listis *kohad, mida ma pean enne surma külastama* ning nüüd saan selle järele linnukese teha. Ma ei hakka siia pikemat juttu kirjutama vaid lisan väiksed jutud/selgitused piltide alla.
NB! Kuna reis kestis 4 päeva, siis tuleb ka 4 postitust :P.

Kell on umbes veerand 5 hommikul ning ootame lennuki pardale minemist. Kõige halvem kellaaeg üldse, millal lennureisile minna, sest siis on kõige sügavam uneperiood, aga pole hullu :D.

Meie lennuk, nüüdseks oleme juba Islandil. Sõit kestis 3h 50min. Ja õnneks oli lend väga rahulik, ilma turbulentsideta. PS! Kui juunis Bulgaarist tagasi tulime, siis pmst terve tee lennuk värises, ja mul oli päris suur sisemine paanika ja foobia :(.

Aga lennujaamast me ei läinudki otse hotelli, vaid meid viidi Reykjaviki hommikusöögile. Pärast seda oli linnatuur ning alles siis sai kohvritega hotelli minna. See variant pole eriti tore, kuna inimesed nägid unised, kasimata ja sasised välja :D.

Väga ilus ning omapärane söögikoht oli. Mina mugisin sealseid kaneelipirukaid ja muffineid, sest need olid maailma PARIMAD, pehmemad ja maitsvamad, mida ma kunagi saanud olen. Oskaks vaid ise ka just selliseid pisikesi kaneelirullikesi küpsetada..

Pean ka ära mainima selle, et islandlased tohutult armastavad küünlaid ning hubast valgust. Mitte kusagil ei olnud erku lambipirne, vaid olid mahedad soojad kuldsed valgustused. Õhtuti olid söögikohad täidetud küünaldest.. Ju kohalikud on siis romantikud.. :)

Padjanäod ja sasipead.

Vinged pirnid.

Eesti rahvas täitis kogu maja. Ei oskagi öelda kui palju meid umbes oli.. 120?

Vinge veinihoidla.

Ja jälle valgustus :D

Ka majaääred olid kohati kaunistatud tuledega, nunnu :P

Jälle lambikesed :D

Ning taas tuled. Kusjuures väga palju roosat oli Islandil ning seda siis rinnavähi ennetamise kampaania pärast. Eriti palju oli roosat öises valgustuses.

Ühel poe-esisel oli selline puust nikerdatud kuju. Very icelandic taas.

Algul vaatasin et ohoh, kellelgi juba jõulupärg juba uksel, aga ei, hoopis sügiskaunistus. Eestis võiks ka rohkem sellist asja olla, ilus vaadata ning kaunistab maja ;) Ei pea ju ainult jõuludel olema..

Laternapostidel olid sellised lillepotikesed. Päris hää taaskasutuse mõte iseenesest ju ;)

Kui Norras on trollid, siis Islandil on haldjad. Kui ma õigesti aru sain, siis kohalikud väga väärtustavad suuri kive ning rahnusid. Ollakse õnne täis kui leitakse oma maa-alalt midagi sellist, või siis tuuakse kusagilt kohale selline jurakas, sest väidetavalt elavad nende kivide juures, sees?, all, peal, haldjad, kelle nägemine õnne võib tuua. Kui tõsi see jutt on, ei oska öelda, eks see oleneb fantaasiast ja kujutelmast. Eraldi tooksin välja selle, et see on hämmastav, kuidas islandlased hoolivad oma loodusest. Näiteks ühel oli hoov kive täiesti täis, nii suuri kui väikesed :P.

Tuletõrje veevõtukohad olid rõõmsasti kaunistatud :D

See on nüüd centrumis paiknev toru. Ma kahjuks ei kuulnud, mida giid selle kohta rääkis, aga sealt vist tuli  kuumaveeauru välja.

Äärmiselt sõbralik silt ühe toidukoha juures :D

Ja eemalt paistsid mäed. Kohati meenutab see pilt USA filme Alaskast vms :D

Terve Reykjavik on kujusid täis. Ning nendel kõigil on mingi imelik kiiks. Üleüldse armastavad islandlased kunsti, eriti modernset. Seda kohalike kunstilembelisust rõhutas giid kogu aeg. Ja eks see ongi tõsi :P

Parlamendihoone sisemus, ka seal oli palju kunsti..

Parlamendihoone välissein. Muide sammal katab päris suure osa Islandist, ning see on looduskaitse all :).

(Vahepeal tuletan meelde, et kestab ikka veel hommikune linnatuur). Nüüdseks läksime Pärli hoonesse. See oli suur klaaskupliga maja, kus oli väike muuseum, kohvik ning välisterrass, kus oli vaade Reykjavikile. Kahjuks sel hetkel kui me õue terrassile läksime, sadas suurt laia lund, ning tuul oli ka megatugev, nii et päris raske oli seal pilti teha. (Muideks nii paksu ja laiasid lumehelbeid polnud ma kunagi näinud).

Viskasin ka mündikese sinna :D.

Lumine Reykjavik.

Sealt lahkudes sadas aga juba vihmakest.

Järgmine peatus oli suur modernne luteri kirik, mis paistis üle Reykjaviki. Nimeks Hallgrimskirkja.

Loodust ka vahepeal :D

Hirmuäratavalt suur 73 m pikkune torn. Emps ütles, et see näeb välja nagu Sõrmuste Isandast Sarumani? torn. Ja true that tegelikult.

Kirikusse sai pmst aint nina otsa sisse pista, sest seal hakkas palvus. Nii palju kui ma nägin, siis see oli seest suhteliselt kõle ja tühi.

Lihtsalt mereäärne pilt. Sealt liikusime edasi tegelikult uude uhkesse kontserdimajja..

..mis oli väga huvitava disainiga. See ehitis tegelikult oligi just äsja saanud disainipreemia.

Lagi.

Seal müüdi eriti armsaid lambavillast pehmeid taburetikesi. Mul oli küll nunnumeeter max vol. Rääkides lammastest, siis nemad ongi ainsad loomad, kellelt kohalikult nö midagi saavad. Peale lammaste karjatatakse veel hobuseid, kes on suht madalad ja pika lakaga. Metsikult tuhnivad ringi veel polaarrebased ning ega eriti rohkem loomi seal ei ole. Kassid-koerad ka ikka, kuid ega neidki polnud eriti näha. Pole lihtsalt sobiv kliima loomadele elamiseks. PS! Lambaid, keda oli näha karjamaadel, olid nagu suured villatupsuksed keda tahaks kaissu võtta, no nii nunnuksed olid.. kahjuks pilti pole. :(

Kontserdimaja akna vahel, kena unise näoga ikka.

Pärast linnatuuri lõppu viisime kohvrid ära ning läksime toidukohta otsima. Leidsime väikese hubase pubi, kus oli väga energiline meesteenindaja. Üldiselt oligi meesoost klienditeenindajaid rohkem ning nad nautisid seda täiega :D. Ja kõik räägivad inglise keelt (üritasin küll öelda tegelikult islandi keeles teenindajale mida soovin, aga siis ta oli HM?, ja ma siis pöördusin kohe tagasi inglise keele peale) Niiet, kellel minek, siis inglise keelega saab seal väga hästi hakkama :D Kuigi neil on väga omapärane ja vahva aktsent.

Esimene kakao, mida olen jooonud vahukoorega ning WOW, see oli nii hea !!

See on siis mehhiko stiilis supike suure saia sees, mida teenindaja soovitas (tahtsin tegelikult kana saada, aga muidugi seda polnud). Pärast pikka rännakut ja külma ilma oli see tegelikult hää kosutus. ja see sai oli nii pehme ja maitsev.

Tänavakunst.

Ning lõpuks meie hotell KLÖPP. Lõpuks saime uinakule minna :D.

Õhtul veel läksime linna peale jalutama..

..ja sööma. See koht asus hotellist üle tee ning vot seal oli vääga palju hubast valgust ning küünlaid..

Laes oli vinge valgusmäng.

Igas toidukohas saab alati kannutäie vett. Selline komme võiks mujalgi maailmas olla :P

Ma tellisin küll taas kana, aga jälle polnud seda, ning otsustasin tellida kala kuskussiga. Ja mmm, kui hea see oli. Pehme, suussulav ning no tõesti maitsemeeliergutav. Maitseaineid oli just nii palju kui vaja oli, ainult rohkem mangokastet oleks võinud olla.. Kahjuks me ei saanud päris aru, mis kalaga tegemist oli, sest teenindaja ütles seda omas keeles.. Aga vahet pole, see oli väärt maitseelamus :D.

Kõht täis, nägu naerul - vot selline oligi esimese päeva lõpp.

To be continued..

1. Kuidas üldse Islandile sattusid minema?

VastaKustuta
  2. Ema rääkis, et neil on plaanis mehega minna, sest Aurinko oli välja pannud hea reisipaketi. Mina haarasin kohe härjal sarvist ning ütlesin, et ma tahan ka kindlasti ühineda. Kogusin raha ja nii ta läkski.